Uprzejmie informujemy, że Galeria Piotra Uznańskiego kończy swoją działalność wystawienniczo-handlową. Pracujemy 11.00-17.00 do Wielkiego Piątku włącznie. Później można będzie odwiedzić galerię po uprzednim uzgodnieniu terminu. tel. 603 891 421
Drodzy Przyjaciele, Współpracownicy, Artyści, Goście, Klienci, dziękuję Wam za wieloletnią miłą obecność, za liczne ciepłe słowa oraz za wszystkie dokonane zakupy dzieł sztuki. Postanowiłem zakończyć dotychczasową działalność galerii. Będę sukcesywnie ograniczał zbiór prac i jednocześnie zachowywał gotowość sprzedaży pozostałych dzieł. Zapraszam, koniecznie zajrzyjcie na Piotrkowską 31. Gdyby drzwi były zamknięte zadzwońcie 603 891 421, będzie mi miło Was gościć. Piotr Uznański
EVE-HENRIETTE BROSSIN DE MERE-DE POLANSKA
Eve-Henriette Brossin de Méré-de Polanska była malarką polskiego pochodzenia, urodzoną w Charkowie. Po wyjeździe do Paryża w 1909 roku kształciła się w pracowni Henriego Martina oraz Stefanii Łazarskiej. Artystka tworzyła głównie portrety, martwe natury i dekoracje scenic​zne. W 1920 roku reprezentowała Francję na Olimpijskim Konkursie Sztuki, zdobywając srebrny medal za obraz “Skok”. Prezentowany przez nas obraz “Portret Madame AP” z 1919 roku był wystawiony w 1926 roku w Grand Palais Champs-Elysees. Dzieło intryguje niezwykle umiejętnym uchwyceniem stanu emocjonalnego bohaterki portretu, wewnętrzną ekspresją oraz intymną atmosferą, na którą składają się rozmyta plama barwna, łagodny światłocień i stonowana kolorystyka.
PIOTR MASTALERZ
Profesor Piotr Mastalerz w latach 1988-1993 studiował w łódzkiej PWSSP (obecnie ASP). Studia ukończył z wyróżnieniem uzyskując dyplom w pracowniach projektowania tkaniny i malarstwa. Artysta tworzy w obszarze malarstwa sztalugowego, rysunku, sitodruku na tkaninie i realizacji obiektów artystycznych. Abstrakcyjne obrazy Piotra Mastalerza, występujące często w formie dyptyków i tryptyków, są nieoczywistymi pejzażami z wyobraźni artysty. Ich kompozycja, kolor i faktura budzą przyjemne skojarzenia u odbiorcy i pozwalają na swobodną interpretację. Na drugim biegunie twórczości artysty znajdują się portrety, które formą i sposobem opracowania nawiązują do dziedzictwa wielkich mistrzów europejskiego malarstwa.