ABRAHAM BEHRMANN
Abraham Behrmann (1876-1942), artysta żydowskiego pochodzenia, kształcił się w pracowni Jakuba Kacenbogena w Łodzi oraz w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium i Paryżu. Podróże miały duży wpływ na twórczość znanego łódzkiego malarza Abrahama Behrmanna (1876-1942). W państwach Afryki Północnej oraz Palestynie spędził około 10 lat, odwiedził również Hiszpanię, Włochy i Francję. Egzotyka tych miejsc, bliskość natury oraz życie ludzi były dla artysty inspiracją. Poza malowaniem pejzaży zajmował się studiami etnograficznymi. W swoich pracach uwieczniał rdzennych mieszkańców, ich stroje oraz ich codzienne życie i obyczaje. Malował również sceny z życia społeczności żydowskiej w Łodzi. W roku 1912 wystawiał w warszawskiej Zachęcie, w 1925 i 1927 roku w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi. Swoje prace prezentował także w Palestynie, Maroko, Nowym Jorku i Hamburgu. We wrześniu 1939 roku przedostał się z Łodzi do Białegostoku, gdzie około 1942 roku zginął w gettcie.  
EWA ŻOCHOWSKA
Ewa Żochowska (ur. 1976) absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, w roku 2002 uzyskała dyplom w pracowniach Tomasza Chojnackiego i Romy Hałat. Zajmuje się malarstwem, grafiką, designem a także projektowaniem wnętrz. Prace prezentuje na licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych. Prowadzi także studio artystyczne Kreatoora na Księżym Młynie w Łodzi. W twórczości porusza tematy związane ze złożoną naturą kobiecą. Artystka przedstawia najczęściej portrety i sylwetki kobiet, a intymne przedstawienia wzbogacają motywy należące do świata roślin i zwierząt. W malarstwie posługuje się specyficznym rodzajem figuratywności i symboliki, ciekawym i nieraz zaskakującym ujęciem oraz żywą kolorystyką, co nadaje jej obrazom autorskiego stylu.
STEFAN KRYGIER
Stefan Krygier (1923-1997) - malarz, grafik, architekt, teoretyk sztuki. Jeden z łódzkich artystów awangardowych, uczeń i przyjaciel Władysława Strzemińskiego. Odbył studia na PWSSP w Łodzi w latach 1945-50 pod kierunkiem Stefana Wegnera i Władysława Strzemińskiego, ukończył także architekturę na Politechnice Warszawskiej w 1963 roku. Choć z postacią Krygiera głównie kojarzona jest abstrakcja geometryczna, na jego dorobek składają się różnorodne prace. W twórczości z lat 50. widoczne jest zainteresowanie starożytnym Egiptem i Grecją. W kolejnych latach artysta tworzył pod wpływem malarstwa materii, taszyzmu, zajmował się również grafiką i rzeźbą. W latach 70. tworzył obrazy olejne w duchu konstruktywizmu, które na stałe przyniosły mu uznanie środowiska artystycznego. W późniejszym okresie twórczości w latach 80. i 90. zajmował się także malarstwem symultanicznym. Obraz “Polowanie” powstał w 1944 roku tuż przed podjęciem przez Krygiera studiów na PWSSP w Łodzi.
TADEUSZ CIEŚLEWSKI (OJCIEC)
Naszą kolekcję wzbogacił obraz o tematyce warszawskiej. Tym razem jest to "Zaułek na Starym Mieście” autorstwa znanego i cenionego akwarelisty Tadeusza Cieślewskiego (ojca) (1870-1956). Studia artystyczne odbył on w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie w pracowni Wojciecha Gersona i Jana Kauzika. W latach 1895-1896 studiował w Paryżu na Academie Vitti, podróżował również do Włoch. Przez niemal całe życie mieszkał w Warszawie i aktywnie uczestniczył w artystycznym życiu miasta. Zadebiutował na wystawie w Zachęcie w roku 1897. Brał udział w wielu wystawach w Polsce i za granicą m.in. w Wenecji, Nowym Jorku i Moskwie. Był członkiem Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych od roku 1906 oraz prezesem towarzystwa Pro Arte. Malował przede wszystkim architekturę, w szczególności widoki ulic i placów Warszawy. Rzadziej tworzył pejzaże, martwe natury, portrety i kompozycje figuralne.
JACEK SIBILSKI
Jacek Sibilski (ur.1964) dyplom Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi uzyskał w 1995 roku. Zajmuje się malarstwem i rzeźbą. Wystawiał w kraju i za granicą a jego prace znajdują się w wielu kolekcjach prywatnych. W rzeźbie artysta często łączy ceramikę z drewnem, tworząc ekspresyjne przedstawienia figuratywne o fantazyjnych kształtach i wydłużonych proporcjach. Podejmowanym przez niego motywem malarskim są najczęściej postacie zawieszone w wpół realnych przestrzeniach. Artysta skupia się na relacji człowieka z otoczeniem, przedstawiając go zazwyczaj w ruchu, w atmosferze tajemniczości i nostalgii. “Wieczór na rynku” zdominowany jest przez postacie uchwycone w dynamicznych pozach na tle zamglonego pejzażu miejskiego. Obraz ukazany jest w intensywnych odcieniach czerwieni, przełamanych przez miękko zarysowane poświaty sylwetek. Jacek Sibilski w rytmicznej kompozycji daje wyraz istniejącego porządku i harmonii w świecie.